ספרי לנו על עצמך:625 (1)

אור זר אביב, בת 31, מנהלת תחום גבינות בשיווק טרה, אחראית על הקטגוריות: גבינה צהובה נעם, קוטג', גבינה לבנה וגבינות קרם שמנת. התחלתי את דרכי בטרה כמנהלת מותג נעם לפני כ- 3 שנים. במסגרת תפקידי כמנהלת תחום אני אמונה על בניית התכנית השיווקית והוצאתה לפועל, ניהול צוות מנהלות מותג, פיתוח מוצרים משלב גיבוש הבריף ועד ליישום, השקות, קמפיינים פרסומיים ועוד.
בין המהלכים המשמעותיים שניהלתי בתפקיד: השקת נעם מ-100% רכיבים טבעיים, השקת אמנטל ומוצרלה נעם, השקת גבינות קרם שמנת טרה מ-100% רכיבים טבעיים וכו'. כל המהלכים הינם המשך למהלך כולל שהחל ב-2014 עם המעבר למחלבת טרה החדשה, בה כל המוצרים הינם ללא חומרים משמרים.

אני בעלת תואר ראשון ושני במנהל עסקים, התמחות בשיווק, במסלול האקדמי המכללה למנהל. סיימתי בהצטיינות את שני התארים. החיבור שלי לאקדמיה החל כבר בסיום התואר הראשון , כאשר הציעו לי להיות מתרגלת בקורסי שיווק במכללה למנהל וזו למעשה העבודה הראשונה שעשיתי בתחום, העברתי הרצאות וליוויתי באופן מקצועי את הקורסים. גם היום אני מעבירה לעיתים הרצאות אורח במכללות ואוניברסיטאות ולאחרונה הייתי מנטורית בפרויקט הגמר במכללה למנהל של סטודנטים לתואר ראשון בהתמחות שיווק, אשר בחרו לעשות את עבודת הגמר שלהם על נעם של טרה.

מה הייתה העבודה הראשונה אחרי סיום התואר?

העבודה הראשונה לאחר סיום התואר הייתה במכללה למנהל כמתרגלת בקורסי שיווק ובמקביל התחלתי לעבוד כתקציבאית במשרד הפרסום Mccann Tel Aviv וניהלתי את תקציבי הפרסום של yes, אוטו סנטר, ו-JDate. לאחר שנה ושמונה חודשים, התקדמתי לתפקיד סופרוויזרית של yes, לקוח אסטרטגי ומשמעותי במשרד. במסגרת התפקיד ניהלתי צוות של תקציבאיות, חנכתי והדרכתי אותן ברמה היומיומית. העבודה על תקציב פרסום מסוג כזה הייתה מרתקת עם הרבה חשיבה ועשייה, במסגרתה הוצאנו מהלכים שיוקיים ותקשורתיים רבים דוגמת השקת yes MultiRoom, yes Binge ,תהליך מיצוב מחדש של המותג וכו'.  לאחר 3 שנים במקאן החלטתי לעבור לתחום השיווק היות ורציתי להרחיב את הידע שלי ולהתנסות בתחומים נוספים ורחבים יותר בעולם השיווק, מעבר לתחום הפרסום.

פעולה מקצועית שיווקית שהרשימה אותך?

השקת סלקום TV, אשר קראה תיגר על הרגלי צריכת הטלוויזיה שהיו נהוגים בשוק הישראלי והציעה חוויית צפייה חדשה ושונה המאפשרת לכל צופה לבחור את התכנים שמעניינים אותו בזמן שמתאים לו במחיר אטרקטיבי. סלקום עד אותה נקודת זמן פעלה בשוק הסלולר, שם התנהלה כשחקנית מובילה ומשמעותית ונדרשה לשנות פוזיציה כדי לחדור לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית שנשלט על ידי 2 שחקניות בזמנו: yes  ו- HOT. סלקום שינתה פוזיציה לעמדת צ'לנג'ר והצליחה לבנות מותג חדש, רענן, מבודל ורלוונטי לקהל היעד. גם הבחירה בפרזנטור הייתה מעניינת ואמיצה,  סלקום בחרו בפרזנטור "משיח" (אודי כגן),  לככב בקמפיינים בטלוויזיה, דמות שצמחה בסדרת רשת אינטרנטית.  השפה התקשורתית הייתה שונה "מהנוף" באותו הזמן, ורלוונטית למוצר המשווק- מוצר שהוא תוכן, אשר יצר פרסומת שגם היא סוג של תוכן משעשע המייצר אהדה וחיבור למותג. הקמפיינים הציפו לצרכן בצורה מצוינת את "הבעיות" שהיו קיימות במודל של הטלוויזיה הרב ערוצית בזמנו והדגישו את הפתרון והתועלת המוצעים על ידי סלקום.

איזה עוד חלומות יש לך להמשך הדרך?

השאיפות שלי לעתיד הן להיות בעמדת השפעה בתפקיד בכיר באחת מהחברות המובילות במשק הישראלי וכן המשך עשייה שתוביל להצלחות שיווקיות ועסקיות. ארצה להמשיך ללמוד ולהתקדם ותמיד ליהנות מהדרך :) .

השלימי את המשפט: בתור סטודנטית הייתי

זו ששומרים לה את המקום הקבוע בשורה הראשונה.

לא יודעים עלייך ש

בצבא שירתתי כמדריכת כושר קרבי של אגוז בבא"ח גולני ועשיתי יחד עם החיילים מסע כומתה של 60 ק"מ מבא"ח גולני הממוקם ליד בנימינה ועד לצומת גולני.

 מה היה הדבר השנוא עליך בתקופת הלימודים?

לימודים בימי שישי בתואר השני, בייחוד בקיץ. שמש שלא נוצלה כראוי בתקופה זו.

מה היה הדבר האהוב עליך בתקופת הלימודים?

אהבתי את הקורסים ששילבו תאוריה יחד עם פרקטיקה אותם העבירו מרצים המחזיקים בתפקידים בכירים במשק הישראלי בעלי ניסיון רב אשר חלקו מהידע והניסיון שלהם. למשל, באחד הקורסים בתואר השני, אותו העביר טל רבן, שכיהן בזמנו כמנכ"ל קוקה קולה, הגיע כמרצה אורח, ניר קניאס, סמנכ"ל שיווק בכיר והציג דילמה אסטרטגית איתה החברה נדרשת להתמודד. אנחנו הסטודנטים, התבקשנו להציג תוכנית פעולה אסטרטגית לפתרון הדילמה. והיום, שלוש וחצי שנים אחרי אותו הקורס, אני נדרשת להתמודד עם אותה הדילמה במסגרת עבודתי בטרה, כאשר סמנכ"ל השיווק בחברה הוא אותו ניר קניאס והמנכ"ל הוא טל רבן אשר עבר לכהן כמנכ"ל טרה.

מה הטיפ שלך לסטודנטים של היום?

תהיו סקרנים, תרצו לדעת עוד, תהיו רעבים ללמידה ולהצלחה, תעבדו קשה, תשאלו שאלות, תעמיקו, תפעילו חשיבה ביקורתית, תקראו תיגר על הקיים ותחשבו איך אפשר לעשות אחרת, איך אפשר לעשות יותר טוב ותפרצו גבולות. ואל תשכחו "connecting the dots" (סטיב ג'ובס), חברו את כל הנקודות, את הניסיון התעסוקתי שתצברו במהלך הקריירה, את הידע והכלים מתקופת הלימודים והנטוורקינג ומחר בבוקר תקומו ותעשו את הדבר הגדול הבא.

השאירו תגובה


− 4 = חמש