רקע: שם מלא + חברה + תפקיד: 

אבי פקר רזה40 קילו מפעל מן רמלהזמנים בריאים בריאות

אבי פקר, מנכ"ל רוקחמן – מפעל לייצור ופלים ועוגיות "מן"

טיפ למתחילים בעולם בו אתה עוסק?

עולם הקמעונאות, והמזון בפרט, הוא אחד מהתחומים הסוערים והמאתגרים שיש במדינתנו הקטנה. השילוב של האתגרים השיווקיים, ביחד עם הקשיים של עולם הייצור מחד והרגולציה הקשיחה מאידך, הופך אותו לעסק לא פשוט ועל כן – חשוב מאוד להכיר אותו לעומק, להתנסות כמה שיותר במגוון תפקידים וכל הזמן לצבור ידע וניסיון.

פעילות מקצועית שהרשימה אותך?

דומינוס פיצה היא דוגמה מצוינת למותג שלא מפסיק לחדש, להתחדש ולמעשה הפך להיות אחד ממותגי המזון הדיגיטליים ביותר בישראל. החברה עשתה דרך ארוכה לאורך השנים, שבה היא בנתה והשקיעה בפלטפורמה דיגיטלית נוחה וחכמה שהצליחה למשוך את הצרכנים ולחנך מחדש את השוק שאת התוספות מעל הפיצה מזמינים בלחיצת כפתור ולא בשיחה טלפונית. אבל זה לא מספיק רק להנגיש את הפלטפורמה ולצעוק אותה בקולי קולות (מה שהיא מצליחה לעשות בצורה נהדרת עם פרזנטור חזק ופרסומות מושקעות). ההצלחה של דומינוס נעוצה בכך שהיא מצליחה לעמוד בהבטחה הצרכנית שלה ונותנת לצרכן חווית קניה טעימה ונוחה לא רק בהזמנה באפליקציה, אלא לאורך כל התהליך, דרך המבצעים המותאמים אישית ועד עמידה בזמני המשלוח.

שאלון אישי:

איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?

גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו. למרות שמדובר בתחום שונה לחלוטין, אני רואה את המהפך שעשתה קסטרו מחנות משפחתית קטנה בת"א לאימפריה השולטת בענף הביגוד בישראל, תוך שמירה על בעלות וניהול משפחתי. בהרצאות ובשיחות איתו שנכחתי בשנים האחרונות, למדתי רבות מהמהלכים והאסטרטגיה שבחר בתחום הדיגיטל ובתחום השיווקי (קסטרו קידס), בהחלט מעורר השראה.

עבודה ראשונה?

מנהל פרויקטים במטה השיווק של "זאפ גרופ" (לשעבר קבוצת דפי זהב) – הגעתי לשם שבוע לפני המהפך המיתוגי של דפי זהב. נכנסתי בדיוק לתוך מהלך מדהים, שהיווה לי בי"ס חשוב ובסיסי שמסייע לי היום רבות בתפקידי.

תכונה חשובה למקצוע?

נחישות ורגישות – אני מאמין שמנהל חייב שילוב של 2 התכונות הללו לא משנה היכן יהיה ומה יעשה. הנחישות היא הכרחית כדי להניע, לפרוץ ולהצליח ללא פשרות. אולי אחרים יחשבו אחרת ממני, אבל בתור אחד שמגיע מעסק משפחתי, אני יודע ומבין שלפני הנחישות קודם כל צריך להיות בן-אדם, ולכן חובה על המנהל להיות כל הזמן קשוב ורגיש לעובדים, ללקוחות ולספקים.

מקור ידע מקצועי שימושי עבורך?

קולגות ומכרים – בג'ונגל הזה של קמעונאות המזון, אני לומד הכי הרבה קודם כל מהבעלים של המפעל שניהלו אותו במשך עשרות שנים, ומתייעץ רבות עם מנהלי חברות מזון אחרות. שיתוף הידע וסיעור המוחות עם חברים מהתחום הוא הכרחי ומאוד עוזר לראות את הדברים מזווית שונה.

מהו ג'וב חלומותיך?

יום אחד, קצת לפני הפנסיה, להפוך לנשיא החברה ולראות את העסק המשפחתי המצליח ממשיך לעבוד.

לא יודעים עליך ש…

אחד החששות גדולים שלי להיכנס לעבודה בחברת מתוקים היה להשמין אחרי שירדתי 40 ק"ג. תראו לי מישהו שיכול לעמוד בפני עוגיות חמות שעכשיו יצאו מהתנור.

חופשה חלומית?

לחזור לנפאל לעשות שוב את הטראק של סובב אנפורנה במשך שבועיים – אבל הפעם ללכת בכיוון הנגדי.

ציטוט שמנחה אותך?
"מתי שעליונות מוחלטת אינה ברת הישג, עליך לייצר יתרונות יחסיים בנקודה קריטית שם תוכל ליישם ביעילות את נכסיך" – קרל פון קלאוזביץ (1780-1831)
בתור עסק משפחתי קטן וותיק, המתמודד עם חברות בינלאומיות ותאגידים עם תקציבים אדירים, עלינו למצוא את החוזקות והיתרונות שלנו בכל הרמות – עסקית, תפעולית ושיווקית.

השאירו תגובה


1 × = שש